„Niech staną się bezradni jak dzieci,
ponieważ słabość jest wielka, a siła jest niczym.
W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki,
w chwili śmierci – twardy i sztywny.
Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe,
kiedy usycha i marnieje, umiera.
Twardość i siła to towarzysze śmierci.
Giętkość i słabość są przejawami życia.
To, co zatwardziałe, nigdy nie wygra.”
„Stalker”, Andriej Tarkowskiki
Czy naprawdę chcielibyście aby spełniły się wasze najskrytsze pragnienia?
„Stalking Paradise”, to spektakl pod kierunkiem norwesko-estońskiego duetu choreografów Roosna i Flak, w którym tancerze Lubelskiego Teatru Tańca oraz Pracowni Fizycznej z Łodzi wspólnie poszukują odpowiedzi na pytania o wiarę. W co wierzymy? Dlaczego wierzymy w to, co robimy? Dlaczego tak trudno jest pogodzić ze sobą różne przekonania?
„Stalking Paradise”, to spektakl pod kierunkiem norwesko-estońskiego duetu choreografów Roosna i Flak, w którym tancerze Lubelskiego Teatru Tańca oraz Pracowni Fizycznej z Łodzi wspólnie poszukują odpowiedzi na pytania o wiarę. W co wierzymy? Dlaczego wierzymy w to, co robimy? Dlaczego tak trudno jest pogodzić ze sobą różne przekonania?
Rozmaite elementy wiary poddane są analizie w spektaklu, zarówno poprzez ruch, jak i dźwięk oraz tekst: dogmatyzm, płynność, zmiana, stabilność, adaptacja. Na jakiej podstawie podejmujemy nasze decyzje? Podejmujemy działania aby wypełnić społeczne oczekiwania czy raczej kierując się przede wszystkim własnymi przekonaniami? Jak rozpoznajemy różnicę pomiędzy tymi dwiema opcjami – czy w ogóle istnieje między nimi jakaś istotna różnica?
Spektakl „Stalking Paradise” zostal zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2014
Kenneth Flak
Kenneth Flak urodził się 1975 w Kristiansand w Norwegii. Jest międzynarodowym freelancerem działającym jako tancerz, choreograf i kompozytor. Współpracował i tańczył w wielu znanych światowych kompaniach, m.in. André Gingras (Holandia/Kanada), Dansdesign (Norwegia), Preeti Vasudevan (Indie / USA) i Richard Siegal (Francja / USA). Ukończył studia na kierunkach Stage Direction w National Academy of Dramatic Arts w Norwegii oraz Mime and Modern Dance w Amsterdam Arts School. W 2007 w Nowym Jorku roku otrzymał nagrodę Bessie za wykonanie indywidualnej interpretacji spektaklu „CYP17” Andre Gingrasa. W 2010 roku był nominowany do nagrody BNG w Amsterdamie za spektakl „Of Gods and Driftwood”. Otrzymał norweską dotację rządowa dla Młodych Twórców 2004 i 2008-2009. Flak regularnie prowadzi zajęcia na uniwersytetach dla początkujących tancerzy oraz na całym świecie dla tancerzy zawodowych. Jest on również kompozytorem, muzykiem - jak sam określa samoukiem. Napisał muzykę do własnych choreografii, jak również dla zewnętrznych teatrów między innymi dla: Cid Pearlman, Charlotta Öfverholm Wilfried Seethaler, Kosmas Kosmopoulos, Yael Gaathon, Harakiri Farmers.
Lubelski Teatr Tańca
Lubelski Teatr Tańca powstał w roku 2001 z inicjatywy Hanny Strzemieckiej, wieloletniego choreografa i dyrektora artystycznego zespołu, oraz Anny Żak, Ryszarda Kalinowskiego i Wojciecha Kapronia, ówczesnych tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej.
Grupa ta, wywodząca się z niezależnego ruchu studenckiego, z biegiem lat wypracowała swój własny, niepowtarzalny, a z czasem rozpoznawalny w Polsce i za granicą styl tańca, stając się jednym z wiodących zespołów tańca współczesnego w Polsce.
Lubelski Teatr Tańca podejmuje liczne inicjatywy artystyczne i edukacyjne, mające na celu promocję tańca współczesnego jako środka wypowiedzi o dużym potencjale intelektualnym i emocjonalnym. Szczególny nacisk kładzie na współpracę z instytucjami kulturalnymi w celu budowy sieci ośrodków promujących sztukę tańca w różnych środowiskach poprzez prezentacje spektakli, organizację warsztatów tańca, wykłady, wystawy, projekcje wideo, a także działania performatywne w przestrzeniach nieteatralnych.